Voice Over
Een voice over geeft een toelichting bij beeld
Een voice over bestellen tegen een vaste, lage prijs? Bij Exalo Media maken we gebruik van de nieuwste technieken op het gebied van Kunstmatige Intelligentie voor het maken van een voice over. Hierdoor kunnen we tegen een scherpe prijs leveren.
Voice Over
Geef beelden extra kracht door een voice over er aan te koppelen.
Duidelijke boodschap
Met een voice over voor bijvoorbeeld je bedrijfsfilm breng je een boodschap duidelijker over.
Spreek je klant aan
Met een voice over kun je aansluiten bij de wereld van de klant. Ook kun je call to actions in je tekst verwerken.
Verrijking bedrijfsvideo
Veel bedrijven hebben een achtergrond muziekje bij hun bedrijfsvideo. Kies een voice over!
Hoeveel kost een Voice Over?
De kosten van voice overs lopen nogal uiteen. Exalo Media biedt 100% transparantie over de kosten van onze voice overs. Bij ons kost een voice over van 150 woorden (ongeveer 1 minuut) eenmalig €99,- ex BTW. Voor ieder woord boven de 150 woorden rekenen we €0,25 extra.
Met onze transparante, betaalbare tarieven voor voice-over zijn we ook flexibel om te werken aan de specifieke projecten van onze klanten. Op onze tariefkaart met alleen voice-over tarieven, kunnen we ook flexibel zijn om te werken aan elk soort project.
Het schrijven van een goed voice-over script is een eenvoudig proces en oefening helpt om er beter in te worden. Een voice-overprofessional of iemand met ervaring kan u een voice-over script geven, maar het script zelf schrijven is nog altijd de beste manier.
Eerst: schets het script.
Een groot aantal scenarioschrijvers begint met een opsomming om geen informatie over het hoofd te zien, samen met specifieke zinnen die ze willen gebruiken. Ze maken ook een lijst om ervoor te zorgen dat ze niet per ongeluk zinnen gebruiken die ze willen vermijden.
Als je eenmaal een script hebt waar je tevreden mee bent, zullen er waarschijnlijk kleine bewerkingen aan het script worden aangebracht.
Houd altijd je doelgroep in gedachten
Uw voice-over script moet altijd worden geschreven met uw doelgroep in gedachten, inclusief het verschuiven van woorden zodat ze het publiek zullen aanspreken. Uw publiek spreekt misschien niet uw taal, dus gebruik de taal van uw doelgroep als het om voice-over scripts gaat.
Als je je richt op tieners tussen de 12 en 18 jaar, kun je de woorden “extra” of “heel” vervangen door “super”. Bedenk wat u gaat zeggen en hoe u het gaat zeggen nadat je je bewust bent van de doelgroep.
Schrijf een voice-over script alsof iemand tegen iemand anders praat, alsof je een eenzijdig dialoog schrijft. Maak je geen zorgen over perfect geschreven tekst, want iemand moet het laten klinken alsof iemand echt aan het praten is.
Hoe werkt de voice over van Exalo Media?
In een film, is een voice over een verteller die informatie geeft aan kijkers zonder zelf in de film te verschijnen. Een voice over wordt bijna altijd gebruikt om informatie toe te voegen aan een film of TV show die niet in de verhaallijn past of die veel tijd zou kosten om op het scherm af te spelen.
Voice over-vertellers verschijnen meestal als een ‘ik’ (een verteller) of iemand anders die eruitziet als een ‘ik’, maar eigenlijk een aparte persoon of personage is.
De ‘ik’ of het personage is een persoon die informatie geeft. Het kan een personage uit het verhaal zijn of iets als een
Wat is de werkwijze bij Voice Overs?
Onze software maakt op basis van een ingevoerde tekst (het script) een audiobestand (MP3). Bij het afspelen van dit bestand wordt het script voorgelezen.
We kunnen onze prijzen laag houden doordat we geen studio hebben en geen ‘echte’ stemacteurs in dienst hebben. Door middel van kunstmatige intelligentie kunnen we de voice over voor u maken.
Hebt u interesse in een voice over? Volg dan dit stappenplan alvorens u contact met ons opneemt:
- Kies de stem die u aanspreekt uit het onderstaande overzicht.
- Werkt een script uit met de tekst voor de voice over. Bekijk in de FAQ op deze pagina de richtlijnen die we hanteren.
- Zend ons het script en de naam van de gekozen stem per e-mail toe (info@exalo.nl).
- U ontvangt ter controle van ons een korte demo van een stukje uit uw script en de gekozen stem.
- Gaat u (per e-mail) akkoord met ons voorstel? Dan ontvangt u de factuur.
- Na ontvangst van de betaling gaan we voor u aan het werk en maken we de volledige opname volgens de specificaties die in de FAQ genoemd worden.
Kies één van deze Voice Over stemmen:

Dena (BE)

Fenna (NL)

Karin (NL)

Carola (NL)

Maarten (NL)

Henk (NL)

Arnaud (BE)
Voice Over FAQ
Mogelijk heb je enkele vragen over het bestellen van een voice over bij Exalo Media. Hieronder vind je een korte FAQ met de meest voorkomende vragen over vertalingen. Mocht je vraag er niet tussen staan, neem dan even contact met ons op via info@exalo.nl
Omdat we gebruik maken van Kunstmatige Intelligentie is het belangrijk om het script op de juiste manier aan te leveren.
Dit zijn de richtlijnen voor het bestellen van een voice over:
- Zorg ervoor dat de tekst geen fouten bevat
- Vermijd het gebruik van afkortingen.
- Schrijf getallen voluit: bv. negenhonderd acht en dertig.
- Gebruik streepjes om telefoonnummers te groeperen: 06-12-34-56-78
We kunnen snel leveren: een voice over van 2 minuten (ong. 280 woorden) leveren we vaak binnen 5 werkdagen.
Wellicht moeten we het scrip nog even een beetje tweaken zodat de software het goed kan uitspreken en dat kost iets meer tijd.
Als we een korte demo van de voice over hebben gemaakt laten we u niet alleen de kosten weten, ook de verwachte levertijd noemen we.
Onze voice over-software is niet geschikt voor alle typen voice overs. Wilt u een TV-commercial of radioreclame bestellen, dan kunt u beter een voice over van een echte stemacteur gebruiken:
- TV commercial
- Radio commercial
Waar zijn onze voice overs wel geschikt voor?
Nou, onze voice overs werken het beste voor online doeleinden:
- Online video
- Audio variant van een webtekst
- Social media
Er zijn nog legio andere toepassingen voor het gebruik van voice overs te bedenken. Wilt u weten of we voor u iets kunnen beteken, maar staat uw toepassing niet op deze pagina genoemd? Maakt niet uit. Stuurt u ons een berichtje met een stuk demo-tekst en de gekozen stem, dan laten we u weten of we kunnen samenwerken.
Een buy out bij voice overs betekent dat je extra betaalt voor exclusief gebruik van de stem in een commercial. Dit recht bestaat vaak minimaal uit één jaar.
Veel stemacteurs bieden deze optie wel.
Stel dat stemacteur Henk een TV-commercial inspreekt voor Albert Heijn en hij heeft geen buy out. Dan kan Henk een radiocommercial voor Jumbo inspreken. Zowel Jumbo als Albert Heijn is hier niet bij gebaat, want een stem is herkenbaar door luisteraars.
Exalo Media biedt geen buy out optie.
De reden hiervoor is dat we gebruik maken van software en beschikken over een beperkt aantal stemmen. Om de kosten laag te houden en meerdere klanten te kunnen bedienen, bieden we geen exclusiviteit van de stemmen. Ook niet als een optie.
Voordat we de volledige voice over genereren maken we eerst een korte demo van een stukje tekst uit uw script.
We willen dan graag van u weten of u akkoord gaat met het aanbod.
De demo bestaat uit ongeveer 10 tot 20 procent van de aangeleverde tekst. We kiezen enkele moeilijke woorden uit en laten u onder andere de uitspraak controleren.
Een demo van de voice over is een geluidsbestand van ongeveer 20 seconden. Bij een groter script ontvangt u een grotere demo. Echter, de inhoud van de gekozen demo bepalen wij zelf. U kunt niet een voorkeur voor een stukje tekst opgeven, we doen een beroep op onze eigen expertise bij het kiezen van het juiste stukje demo-tekst.
Dan kunnen we u helaas niet helpen.
Omdat we gebruik maken van software is het aantal Nederlandse stemmen beperkt. We kunnen het niet uitbreiden.
Spreken onze stemmen u niet aan, dan kunt u wellicht bij een ander bureau terecht.
Onze voice overs zijn van prima kwaliteit om online te gebruiken.
We hebben natuurlijk wat demo-stemmen op deze pagina gepubliceerd zodat u al een voorproefje krijgt van de toon en de klankkleur.
Vergeet niet: een stemacteur kan sowieso meer intonatie in de opname aanbrengen. Om die reden zijn onze voice overs niet geschikt voor alle doeleinden.
Voordat we aan het werk gaan voor u, ontvangt u van ons een stukje demo van het script dat u instuurt. Alleen als u hierover tevreden bent gaan we aan het werk met het maken van de voice over.